Новини
У чому секрет продуктивності успішних людей?
У чому секрет продуктивності успішних людей?

Ми готові поділитися з Вами деякими звичками, які допомагають керувати своїм часом, увагою і енергією!

Розпоряджайтеся своїм часом самі

Найбільше задоволення приносить та робота, за яку ми беремося за власною ініціативою, а не та, яку нам нав'язують. Але, звичайно ж, не завжди можна робити тільки те, що самому хочеться, іноді потрібно реагувати на вимоги зовнішнього середовища (дзвінки, e-mail, доручення начальника тощо). Тому важливо знайти ідеальну для Вас пропорцію між наміченими Вами планами і роботою, яка приходить ззовні. Не поспішайте перемикатись між завданнями, а замість цього сплануйте графік робочого дня. Це допоможе Вам більше встигнути за день і не розсіювати увагу між кількома різними справами одночасно.

Забудьте про міфи про ідеального працівника

Багато з нас вірять, що ідеальний працівник - це той, хто трудиться цілу добу і завжди готовий принести в жертву роботі своє особисте життя. Але ті, хто по-справжньому дбає про якість своєї роботи, знають: ніхто не здатний працювати багато годин поспіль без перерв, постійно залишаючись високо-продуктивним. Людський організм не розрахований на таку активність, тому що за своєю природою у людини обмежений запас концентрації уваги. Поважайте потреби Вашого організму, адже для того, щоб працювати максимально продуктивно, потрібно давати собі відпочити. У цьому допоможуть короткі перерви протягом робочого дня, достатня кількість сну і фізичного навантаження, а також періодичний відпочинок від комп'ютера, соціальних мереж та інтернету.

Не бійтеся перерватися посеред виконання завдання і переключитися
на іншу, більш фізично активну діяльність

Чи чули Ви про ефект Зейгарник? Багато письменників, журналістів, а також психологів відзначають цікавий ефект: якщо перерватися в процесі роботи, не закінчивши її, і піти на прогулянку, обід, зарядку і т.п., то потім, повернувшись до тексту або проекту, в голові з'являється безліч нових ідей, які дозволяють закінчити розпочате набагато швидше і легше. Так і радянський психолог Блюма Вульфовна Зейгарник свого часу виявила, що перервані дії зберігаються в пам'яті краще, ніж завершені. З тих пір дане явище отримало офіційну і міжнародно-визнану назва: ефект Зейгарник. Суть ефекту полягає в тому, що поки ми займаємося чимось іншим, всі ресурси нашого мозку спрямовані на те, щоб довести перерване завдання до кінця. Так що якщо Ви почали якийсь важливий проект, не бійтеся зробити перерву в самий розпал роботи: Ваш мозок буде продовжувати думати над розпочатим справою, і у Вас самі собою з'являться більш креативні і нестандартні рішення.

У чому секрет продуктивності успішних людей?

Умійте сказати «ні»

Чим більше зобов'язань ми погоджуємося взяти на себе, тим більше ми ризикуємо опинитися в ситуації, коли не знаєш, за що вхопитися. Розставляти пріоритети стає складніше, як і зосередитися на одному завданні. В якості однієї з стратегій щодо запобігання «розмивання пріоритетів», вчені пропонують заздалегідь продумати, як Ви будете відмовляти тим, хто буде чогось від Вас хотіти. Ви можете навіть створити чернетку електронного листа з ввічливою відмовою і написати приблизний сценарій для усної розмови. Це допоможе Вам своєчасно і об'єктивно пояснити співрозмовнику, чому Ви не можете взяти на себе певну задачу.

Виміряйте свої успіхи і досягнення

Грамотно визначити одиницю виміру своїх досягнень - дуже важливо, адже моніторинг своїх успіхів - ключ до зміни поведінки і складання подальших стратегій. Можливість наочно бачити свої успіхи допоможе Вам знайти більше впевненості в собі.

Не відкладайте справи «на завтра»

По-справжньому успішні і продуктивні люди знаходять способи автоматизувати або делегувати ті справи, на які немає сенсу витрачати свій час. Просто задайте собі питання: «Як я можу використовувати мій час сьогодні так, щоб від цього у мене стало більше часу завтра?» Якщо Ви переглянете свій список справ під таким кутом, Вам буде легше приділити час тим завданням, які не дуже приємні в сьогочасної перспективі, але які потрібно виконати, щоб розчистити собі час на майбутнє.

Намагайтеся весь час пізнавати щось нове

Більшість успішних людей намагаються в свій вільний час дізнатися щось нове. Письменник Томас Корлі, автор книги "Запорука успіху: щоденні звички багатих людей", п'ять років вивчав життя понад 200 мільйонерів і з'ясував наступне: 86% проводять своє дозвілля за книгою, а 63% сказали, що слухають аудіокниги по дорозі на роботу.
Експерт з продуктивності Чонс Меддокс радить всім у вільний час читати новинні сайти, блоги, художню та науково-популярну літературу. Якщо ви часто кудись їздите, слухайте подкасти та аудіокниги. Адже згідно з дослідженнями, мільйонери в середньому читають по дві книги на місяць.