Велика реструктурізація Hitachi: новий запуск групи з оборотом $2 трильйони | Join Japan

Новини

Велика реструктурізація Hitachi: новий запуск групи з оборотом $2 трильйони

Японські виробники електроприладів загального користування - Hitachi, Panasonic, Sony, Toshiba, Mitsubishi Electric та Sharp - отримали сильний удар від фінансової кризи 2008 року. Дотепер компанії намагались повернутись до докризового рівня, а зараз же вирішується їх подальша доля. Чи буде це перемога, чи поразка - вирішується прямо зараз.

У японській промисловості сім великих корпоративних груп (Mitsubishi, Mitsui, Sumitomo, Toyota Motor, NTT, Softbank, Hitachi) побудували велику економічну зону, маючи основні компанії у великих галузях промисловості. Завдяки діджиталізації останнім часом між Toyota та NTT, Mitsubishi та NTT, розвивається співпраця. Hitachi, одна з провідних виробничих компаній з 865 консолідованими дочірніми компаніями, також розпочала контратаку. Рух до подальшого розширення та розвитку економічної зони є значним.

Одна з найбільших корпоративних груп Японії Hitachi, яка повністю оговталась після дефіциту через глобальну економічну кризу 2008 року, вирішила змінити профіль діяльності і тепер разом з 865 дочірніми компаніями працює над новим портфоліо групи. Маючи наразі оборот в 2 трильйони доларів, група має на меті досягнення прибутку в 9 мільярдів доларів. Повторні злиття та поглинання дочірніх компаній в групі створюють величезні ризики, і для підтримки цифрового бізнесу та стратегії існування Hitachi 13 вересня була запущена система "Лумада".

Трансформація компанії Hitachi, Ltd., яка неодноразово проводила злиття та поглинання (M&A), а також розпочинає активну діджиталізацію свого бізнесу, не зупиняється. Придбання американської ІТ -компанії у розмірі 9 мільярдів доларів заклало основу для конкуренції з глобальними гігантами на ринку цифрової трансформації (DX). Hitachi не має собі рівних у Японії, але конкуренція на світовому ринку є серйозною. Новий президент групи Hitachi Кейджі Коджіма хоче за короткий строк провести подальші структурні реформи, реорганізацію групи, а також наповнити новим змістом структури групи.

До цього часу Hitachi була однією з тих компаній, які піклуються про своїх співробітників, надаючи їм щедрі нагороди. Але часи змінилися. Щоби подолати фінансову кризу всередині компанії прийшлось "затягнути ремені" і відмовитись від більшості своїх дочірніх компаній, які несумісні з цифровою трансформацією. Зокрема, у Hitachi Construction Machinery з 22 дочірніх компаній лишилась лише одна. Згідно з реструктуризацією Hitachi відділ Hi-Tech збираються серйозно скоротити і повернути під пряме керівництво. Така сама участь чекає багатьох інших дочірніх компаній.

У Hitachi є декілька способів працевлаштування. Перший - це традиційний японський спосіб, "пожиттєве працевлаштування", коли ти потрапляєш до компанії після університету і в тебе з кожним роком підвищується зарплата, і другий - американський тип, коли тобі платять відповідно твоїм здібностям, і тобі не потрібно бути прив'язаним до кінця життя до цієї роботи. Проблемою є те, що Японії дуже необхідні науковці в сфері діджиталізації, і Hitachi намагається їх привабити до себе, але це, на жаль, виливається в дискримінацію за способом працевлаштування.

Тошіакі Токунага, віце-президент компанії Hitachi, Ltd., в даний час робить все можливе, щоб продемонструвати синергію між американською ІТ -компанією Global Logic, яку Hitachi щойно придбали, та Hitachi. Оцінюючи німецьку компанію «Сіменс», яка є лідером у сфері цифрових технологій на заводах, Токунага впевнений, що Hitachi може «гідно конкурувати з Siemens».

Велика реструктурізація Hitachi: новий запуск групи з оборотом $2 трильйони

Не лише Hitachi, а ще й Panasonic цього року підписали велику угоду щодо купівлі північноамериканських ІТ -компаній приблизно за 5,7 мільярдів доларів. Це - компанії, які традиційно були виробниками електроніки, тому така угода є історичною, це рішення переходу від традиційних галузей до інноваційних, стрімкого розвитку діджиталізації. Звичайно, обидві компанії велику увагу звертають на управління ризиками.

Так само, Hitachi, Toshiba та Mitsubishi Electric вирішили виділити цифрову трансформацію у окреме поле для покращення бізнесу, але не все так оптимістично. Масштаби бізнесу не збільшились. Насправді, японські компанії мають особливі обставини, за яких їм важко досягти хороших результатів у бізнесі цифрової трансформації, і їм важко конкурувати з компаніями Європи, США та Китаю. Детальніше про вади японської цифрової трансформації розповімо в наступних випусках новин.